.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله آملی لاریجانی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه مازندران :
بنده واقعا به مردم مازندران عشق می‌ورزم / برای اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری مازندران تلاش می کنیم / باید گلایه مردم را درباره مسائل اقتصادی و معیشتی بپذیریم / گلایه‌ها در بستر اقتدار نظام و امنیت ملی رفع شود
شمال نیوز : نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه مازندران با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ساری برگزار شد.
بنده واقعا به مردم مازندران عشق می‌ورزم / برای اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری مازندران تلاش می کنیم / باید گلایه مردم را درباره مسائل اقتصادی و معیشتی بپذیریم / گلایه‌ها در بستر اقتدار نظام و امنیت ملی رفع شود

به گزارش شمال نیوز، در ابتدای نشست تعدادی از مدیران رسانه و خبرنگاران به بیان نظرات، پیشنهادها و دیدگاههای خود پرداختند.

درنظرگرفتن مکان ثابت برای برقراری ارتباط میان مردم، رسانه‌ها و سایر مسئولان استان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از نکات موردتوجه در صحبت‌های خبرنگاران بود.

در ادامه استفاده از ظرفیت مدیران میانی مازندرانی در کشور، کمک و حمایت از بخش کارگری به‌ویژه بازنشستگان استان، چگونگی تشویق مردم و نسل دهه هشتادی برای حضور در انتخابات، لزوم استفاده از ظرفیت جوانان توانمند رسانه‌ای در حوزه دیپلماسی رسانه کشور، توجه به معیشت و بیمه اصحاب رسانه، توجه به ورزشکاران ملی‌پوش مازندران، توجه به ۴مؤلفه کشاورزی، گردشگری، صنعت و ورزش مازندران ، جنگل های هیرکانی، تکمیل پروژه‌های ناتمام مانند سد هراز از عمده مسایل و درخواست‌های مطرح شده از زبان مدیران رسانه و خبرنگاران بود.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در این نشست ، اظهار کرد : بنده واقعا به مردم مازندران عشق می‌ورزم، کم کاری در حضور به این حمل نشود که بی‌اعتنایی داشتم، بنده در مسئولیت ملی وظایفی دارم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جایگاه مسئولیت ملی نمی‌توانم نگاه بخشی داشته باشم، افزود: خودم علاقه‌مند به حضور در جمع دوستان رسانه هستم، علاقه شخصی بنده بیشتر در حوزه فلسفه است.

ایشان با اشاره به میزان تاثیر رسانه، افزود: اگر رسانه در چهارچوب خودش عمل کند در جلوگیری از فساد واقعا نقش برجسته‌ای دارد، رسانه یک قدرت بوده و میتواند در خدمت شفافیت، اظهار واقعیت، برانگیختن برای ارزش‌ها و یا خلاف اینها باشد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اخلاق رسانه‌ای بسیار مهم است، تصریح کرد: اخلاق درست رسانه را جدی بگیرید، امروز فضای مجازی بی حساب و کتاب است، اختاپوس رسانه‌ای غربی بر فکر جوامع مسلط است، علمای اجتماعی و فیلسوفانشان مجبور شدند درباره بحث‌های فنی اخلاق رسانه کار کنند.

عضو و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بحث عدم حضور بنده در استان طی هشت سال گذشته اغراق است، یادآور شد: حضور کم را به حساب بی‌اعتنایی نگذارید برای بنده خدمت به مردم مازندران افتخاری بزرگ است.

 

آیت‌الله لاریجانی به بیان خلاصه کوتاهی از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و قول دارد در جلسه دیگری توضیح بیشتری درباره وظایف مجمع بیان کند.

ایشان در ادامه با بیان اینکه نگاه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بر حفظ جنگل‌های هیرکانی است، گفت: اما توجه به این بخش آن طور که باید اجرایی نمی‌شود، در چند سال اخیر هیئت عالی نظارت تشکیل شد تا بر مصوبات دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی از لحاظ تبیین سیاست کلی بررسی کند.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به فکر مازندران نیز هست، افزود: دو کار برای مازندران انجام دادیم که یکی از آن‌ها تصویب ۳ منطقه آزاد در مازندران است که شما بررسی کنید و ببینید در کشور کدام استان این تعداد منطقه آزاد را دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر کمکی که در ادامه برای کمک به اجرایی‌شدن منطقه آزاد از دست ما برمی‌آید انجام می‌دهیم.

ایشان با اشاره به اهمیت مجمع تشخیص مصلحت نظام ، گفت: این مجمع برای حل گره‌های واقعی در کشور گاهی حرف آخر را می‌زند، این مجمع در سال ۱۳۶۸ در بازنگری قانون اساسی در اصل صد و دوازدهم نشست و از آن به بعد تحولاتی صورت گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی اعلام کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ تحقیق‌های فوق‌العاده به لحاظ حقوقی و مصلحتی و اختیار نظر با استحکام تمام به‌عنوان حرف قاطع و آخرین نظر، تدوین سیاست‌های کلی نظام، تحقیقات مهم و موارد دیگر انجام می‌شود.

 

ایشان با بیان اینکه ۴ مشکل در مازندران از جمله برنج، مرکبات، منابع طبیعی و بنیادعلوی را به رهبر فرزانه گفتم، افزود : رهبر انقلاب به رئیس جمهور دستور اکید برای رسیدگی دادند.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی هست و باید گلایه مردم را بپذیریم، گفت: باتوجه‌به اهداف بالایی که داریم نیاز است که گلایه‌ها را در بستر اقتدار نظام و امنیت ملی رفع کنیم.

وی از اصحاب رسانه درخواست کرد تا اقتدار نظام و امنیت ملی را در پوشش اخبار انتخابات در نظر گیرند و افزود: در دنیا کشورهای غربی در زمان ساخت فیلم‌ها و تئاترهای خود ریشه فلسفی را موردتوجه قرار می‌دهند؛ اما ما این موضوع را رها کردیم که لازم است پشتوانه فکری و فرهنگی خودمان را حفظ کنیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی قول پیگیری راه‌اندازی دفتر خود در مازندران را داد که با استقبال فراوان اصحاب رسانه حاضر در این هم اندیشی همراه شد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.